Promovare

în lumina reflectoarelor

  • Out of Home


    panotaj outdoor, rooftop-uri, panouri backlit, prisme si structuri speciale, mesh-uri, bannere, direcționale și steaguri pe stâlpi, decor auto

    — Să te vadă lumea!

  • Web & Online


    webdesign, website-uri, magazine online, rețele sociale, aplicații web și mobile, suport tehnic și consultanță în domeniu software

    — Să știe și internetul!

  • Mass Media


    reclame în presa scrisă, spoturi radio, concepție și scenarii, sedințe foto și video, prelucrări video, reclame TV, campanii de difuzare, organizare de evenimente,

    — Să audă tot poporul!

  • Arta de a face promovare adevărată

    Strategii de marketing. Deasupra liniei, sub linie și chiar și prin linie

    ATL

    Deasupra liniei

    Above The Line

    Deasupra liniei se referă la activitățile de promovare efectuate la nivel național, regional sau la nivel de teritoriu mai mare, iar audiența de masă este acoperită în acest caz de promovare. O imagine de marcă (brand) este creată pentru companie și produsele sale, iar canalele mass-media, cum ar fi televiziune, cinema, radio, ziare, reviste, panotaj outdoor sunt folosite pentru a crea un impact cu privire la respectiva companie și a produselor sale. Această comunicare este mai mult cu caracter convențional.

    BTL

    Sub linie

    Below The Line

    Prin BTL, comunicarea este neconvențională, efectuată la nivel micro și face parte din comunicarea non-media. Măsurile includ direct mailing, distribuire de pliante, broșuri, precum și utilizarea de sponsorizări, relații publice, tele-marketing și puncte de vânzare.

    Interesant este că termenii de ATL și BTL au fost inventați la Procter & Gamble prin 1954 când contabilii au început să diferențieze plățile către agentiile de publicitate care făceau activități de promovare altele decât cele de publicitate pentru onorarii fixe. Treptat, marketingul a început să diferențieze aceste activități, altele decât reclamele, ca practica de marketing separată numită BTL (below the line).

    Astăzi, ATL este folosit pentru efectul de branding, pentru a genera întipărire în minte, iar BTL este folosit pentru a genera loialitate și vânzări repetate. ATL este adaptat pentru audiență de masă în timp ce promoțiile BTL sunt orientate la nivel individual, în funcție de nevoile și preferințele lor. Promoțiile ATL sunt dificil de măsurat, pe când cele BTL sunt măsurabile în termeni de vânzări și feedback, dând marketingului informații valoroase cu privire la rentabilitatea investiției (ROI). Deoarece focalizarea BTL este orientată pe client, acesta este eficientă și rentabilă, numai bună pentru start-up-uri.

    TTL

    Prin linie

    Through The Line

    TTL se referă la o strategie de publicitate care le implică pe ambele anterioare (deasupra/sub linie). Această abordare strategică permite brandurilor să interacționeze cu clienții săi în mai multe feluri (de exemplu, clientul va vedea reclama de televiziune, va auzi anunțul de radio, va primi un pliant la colțul străzii sau va primi o ofertă pe facebook). Acest lucru permite o abordare integrată de comunicare, unde mesajele coerente, distribuite pe mai multe canale media vor crea o mai bună percepție a clientului.

    Apariția mediului online și a rețelelor sociale a estompat această linie de separare a tehnicilor de marketing. În zilele noastre, companiile folosesc o abordare integrată care implică atât ATL cât și BTL, abordare numită TTL (Through The Line). Această abordare permite brandurilor să interacționeze cu clienții lor pe mai multe canale și în mai multe feluri, generând astfel o percepție solidă despre companie, produse sau servicii, acesta fiind scopul marketingului de altfel.


    Publicitate Outdoor sau Out Of Home

    Publicitatea în aer liber (OOH) este în esență, orice tip de publicitate are ajunge la consumator în timp ce el sau ea se află în afara casei. Acest mediu este în contrast cu cel de difuzare mass-media, de imprimare sau cu publicitatea online pe internet. Aceasta este o latură a publicității care constă în afișaj stradal de orice formă, fie panotaj oudoor (adică mesh-uri, bannere, postere, semne stradale etc.), suporturi mobile sau de tranzit (autobuze, troleibuze etc.). Publicitatea stradală (oudoor) este cel mai vechi mediu de reclamă din lume. Locațiile sunt alese pe criterii bine stabilite, cum ar fi vizibilitatea, proximitatea si nivelul de trafic.

    Promovare Web & Online

    Site-urile web și rețelele sociale, cum ar fi facebook, twitter, google+ sau youtube, oferă ajutor pentru promovare și permit companiilor să își colecteze o bază de date eCRM care poate fi utilizată în mai multe feluri. Deși social media este azi o parte integrantă a activității BTL, uneori este mai bună chiar decât televiziunea, radio sau revistele în crearea de valoare de brand, în ceea ce privește cifrele și este mult mai plină de satisfacții.

    — vezi lista de servicii software pentru online

    Publicitate Mass-Media